Citroen D-model-i esmaesitlus toimus 1955. aasta oktoobris Pariisi autonäitusel. Auto pälvis tohutu tähelepanu ning Citroën sai esimese päevaga üle 12 000 tellimuse. Selle rekordi ületas alles 2016.aastal Tesla Model 3.

Auto erines teistest tolleagsetest sõiduatodest radikaalselt. Disaini eest vastutasid prantsuse aeronautikainsener Andre Lefebvre ja itaalia disainer Flaminio Bertoni, hüdropneumaatilise vedrustuse töötas välja Paul Mages.

Esmakordselt oli pööratud suurt tähelepanu aerodünaamikale, mis andis koefitsiendiks suurepärase 0,36. See number on pädev ka tänapäevases mõistes. Raamideta uksed ja kitsad aknaraamid võimaldavad juhile täiusliku panoraamvaate. Tagumised suunatuled tõsteti järelsõitja silmade kõrgusele. Auto oli ehitatud raamile ning kõik kerepaneelid on hõlpsasti eemaldatavad. Auto kaalu vähendamiseks ja raskuskeskme allapooletoomiseks on katus tehtud plastikust ning esikapott alumiiniumist.

Silmapaistev ei ole ainult auto välimus vaid ka tehnika. Hüdropneumaatiline vedrustus, esivedu, roolivõimendi, ketaspidurid, pool-automaatne käiguvahetus – enamust sellest peame tänapäeval tavaliseks. 1955. aastal oli see sensatsioon. Hiljem lisandusid veel kurvituled, tulede kõrguse automaatne reguleerimine sõltuvalt auto esi- ja tagaosa kõrgusest ning elektrooniline sissepritse.

Mudelit toodeti erinevates variatsioonides (sedaan, Break, Cabrio) ja erinevates riikides aastatel 1955 – 1975 ligi 1,5 miljonit eksemplari.

Citroen D-model jäi 1999. aastal kolmandaks sajandi auto valimisel ning valiti Classic and Sports Car küsitluses maailma 20 tuntuma autodisaineri poolt ilusaimaks autoks.

Kuulsaimad omanikud on Juri Gagarin, Alec Guinness, Marc Chagall, Jeff Bridges, James May, Charles de Gaulle, Francis Coppola, Jacques Brel.